fredag 19. oktober 2012

Stjernestøv

Plantene, gresset
trærne, fuglene
Alt roper gjennom livskraften, den ville ånden:
- Jeg er min egen. Jeg er fri.
Din eiendom
er tyveri. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg er fremdeles opphengt
vridd hardere
enn vaskedamenes kluter
Tråkket under grunnen
under skyene

Og du går med meg
Legger kanskje ikke merke til
at det er meg
vi trør på
 
Fotsålene blør
og hjertet er tørt
Kluten er vridd opp
og ingenting
kan lenger gjøres.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Galskap er lettere gjort
enn sagt
Det går helt av seg selv
og all kontroll
er tankespinn og gammelt søppel
 
Vi er alle porselen
språk
og stjernestøv
 
Og jeg kan drikke deg vekk
underlegge sinn og sanser
i en døv og blind rus
og nyte restene
 
For jeg er mer enn du kan se
Og du er mindre
enn jeg gjør deg

Og jeg kan både sørge
og le
samtidig.

Det
visste du vel ikke. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg elsker deg, jeg elsker deg, jeg elsker deg, elsker deg, jeg elsker deg, jeg elsker deg, elsker deg, jeg elsker deg, jeg elsker deg, elsker deg, jeg elsker deg, jeg elsker deg, elsker deg, jeg elsker deg, jeg elsker deg, elsker deg, jeg elsker deg, jeg elsker deg, elsker deg, jeg elsker deg, jeg elsker deg, elsker deg, jeg elsker deg, jeg elsker deg, elsker deg, jeg elsker deg, jeg elsker deg, elsker deg, jeg elsker deg, jeg elsker deg, elsker deg, jeg elsker deg, jeg elsker deg, elsker deg, jeg elsker deg, jeg elsker deg, elsker deg, jeg elsker deg, jeg elsker deg, elsker deg, jeg elsker deg, jeg elsker deg.
Jeg elsker deg jo.