fredag 26. september 2014

Nuet

En dag snart

skal jeg slutte å være
en dagdrømmer
og en nattdrømmer

En dag snart
skal jeg slutte å vente
på et besøk
som ikke kommer

En dag veldig snart
skal jeg slutte å lete gjennom
sangtekstene i radioen
for å finne de riktige ordene
til noe jeg ikke får sagt

og en dag snart
skal jeg klare å slutte
å være forelsket
i deg

Jeg lover

Og du vet
jeg ikke kommer
til å besøke deg igjen
for hvorfor skulle en såre en
en bryr seg om

Livet
er grått, ikke sorthvitt,
og vi sårer oftest
de vi elsker
Og hva kan jeg si
annet enn at jeg er ufattelig lei meg
for å ha gjort deg vondt.

Og jeg lover jeg
har våknet nå

slik jeg sa jeg skulle

og jeg kan ikke annet

enn å ønske deg
godhet, skjønnhet og
sannhet

i dette eventyret vi kaller
livet,
og jeg håper du
ikke tenker på meg med for mye sinne
og bitterhet

og jeg håper
du blir lykkelig
overalt
Og jeg håper du klarer
å gjøre deg selv trygg igjen.

Nå har jeg våknet

og snart skal jeg begynne

å skrive dikt

om noe annet.