lørdag 27. mai 2017

... II7

Jeg vet ikke om jeg
har fortalt dere dette, men
- typen min er 

Han har skrevet 9 fagbøker, tolv diktsamlinger og en doktordisputas som forankret landets miljøpolitikk en gang for alle, de er utgitt og oversatt til førtfire språk allerede, -

og jeg
vet ikke om jeg nevnte det istad, men
forloveden min er chimester, han
holder kurs i zen og kvantemusikk
borti høgget, ja, han har jo alltid hatt evnene til det, da
og 

- Jeg
fikk forresten ikke sagt det istad, men
mannen min
er en fantastisk far for våre barn, jajaja, vi trives godt
på gården, vet du, siden den er så nærme byen, jeg er jo et
bymenneske, jeg, vet du, han


Og
jeg vet ikke om dere vet det enda, selv om
dere vel har skjønt det nå,
for
min havdel er grunnen til at jeg nå er lyriker, professor og alltid danser og at jeg er helt friskmeldt fra et
tyvetalls år med sykdom, ja, så


- Vi kan godt fortsette
å fortelle ham at han er
alt han vil og mye mer til, for

han er allerede disse tingene i mine øyne
og jeg gleder meg slik
til han tror på seg selv
like sterkt
som vi andre
ser ham

Slik han er