torsdag 7. januar 2016

We Be Takin' It Back!

Det ekje vits i å behandla folk som om de e idiotar,
for me leve opp te forventningane som kastes på oss,
du kan bare ta imot når du kjenne din styrke,
det ekje svakhet som bor i deg,
det e sorg, skam og smerte,
må'kje tru eg ikkje har vært der,
ja, e der någen ganger ennå,
lene meg på dei beste då
og fortelle at det tynga,
det e vanligvis etter det eg begynne å synga
ikkje tru me ikkje alle vil klynga
Me e kystfolk, me, men
alle trenge ein klem
kjenne det på kjøret,
du må huska å legga på røret
om du ser rødt,
då e det for tøft, då
må du pusta, gå ut og
kjenna på svevet
for beinå bære sjøl når me ikkje ser det
Du står og vente på livet!
- Repetisjon e ein motivasjon, konklusjonen
e at me må elska for revolusjonen

ikkje vent på salutasjonen, bare dans
for

Kem av oss e egentlig gale?, sei meg
ka e det normale? deleglad, eg vil bare male
se gåten i sitt fulle
se på livet, som ein skulle
Sprø e jo bare et aent ord
for ein bakar og hans brød,
sette merket mitt på jord,
et åpent sår eller et vennlig kor
"når du kjem med heile deg"
- men husk å kvila når dei ikkje lære,
me ska alle nå ein høgare sfære,
kan henda det tar ei stond
for dei så kjenne seg sære
Eg, eg vil bare være, kjære, så ikkje
slå meg i skallen med bøker,
eg ser lika godt med håndå som med øyet
trenge ingen personsøker,
du står med dine kjære i ryggen
aldri tro på Styggen, ka
vett vel den om hyggen eller duggen?
og kanskje syns du dette bare e løye,
for meg e det svett alvor
- men kom på besøk uansitt,
- her e det forsj den fjortande klokkå fem, for
me tar tebake kjærleiken fra kapitalismen! <3

Denne kvelden e det åpent hus for alle,
og kanskje tar me oss ett par kalde -
men me lar spriten og joggeturen ligge heima,
for de får jo alle sammen te å klikka som balle!


Ses, då, fred!





All Night - Icona Pop